20 August, 2007

Holmenkollrittet

På lørdag syklet jeg Holmekollrittet som en gjennomkjøring til Birken neste lørdag. Rittet hadde en nye trassè fra i fjor, med enda mere stigning og flere tekniske partier. Løypa var målt til 35km og 1400 hm.
Jeg startet offensivt fra start og hang meg med i starten, men opp mot Tryvannstårnet ble jeg sliten og stiv i beina og måtte slippe meg litt ned i feltet. Etter passering av Holmenkollen etter første runde og ca 20min kviknet jeg litt til igjen og følte jeg fikk en fin flyt på sykkelen. Rittets første lange bakke opp fra Midtsuen sprakk gruppa mi opp og jeg ble liggende litt alene ned forbi Ullevålseter og gjennom stien langs Skjærsjøelva. Syntes jeg fikk en god flyt gjennom det gjørmete tekniske partiet. Opp de lange bakkene forbi Ullevålsetern og opp til Skjennungen var det viktig å sykle i mitt eget tempo og unngå for mye syre i beina. Merket at jeg trenger litt tid på meg for å komme skikkelig igang og opp siste lange bakke til Tryvannstårnet klarte jeg å presse meg opp i et bra tempo. Ned igjen på samme trassè som første runde til Holmenkollen kunne jeg øke tempoet og avansere et par plasser. Ble nr. 17 totalt og nr.4 i klassen 30-34 på 1,28,28. Jo Nordskar vant knepent foran Tor Halvor Bjørnstad på 1,19,26. Resultater: http://www.holmenkollrittet.no/

På søndag syklet jeg en langtur på 3,45t i Nordmarka med en gjeng fra Frøy og Tor Halvor B. Så nå er det bare å samle overskudd så skal formen komme til Birken neste helg. Skal også få montert stiv gaffel på sykkelen. Blir spennende med mitt første Birkebeinerritt!

Dag

No comments: