08 August, 2008

Å i heiane!

Det har vært lite oppdateringer her i det siste pga sommerferie der jeg har både vært på hytta på Hovden, en tur i Grimstad og bilferie i Europa.
Første ritt etter ferien var Å i heiane forrige helg, som i år også var et ritt i Norgescup maraton. Både jeg og Vidar stilte til opp, med et godt støtteapparat fra Grimstad.
Dagen før syklet vi gjennom det lengste stipartiet, og forstod raskt at dette ville bli et hardt ritt.
Ut fra start gikk det relativt rolig der både jeg og Vidar var med å dra i tet, men inn i første lange bakke etter ca 10km sprakk feltet opp og jeg ble liggende i en klynge ca. 40 sek bak Vidar. Opp den andre tøffe stigningen tok vi etter hvert igjen Vidars pulje og holdt sammen helt til det lengste terrengpartiet etter ca 35km. Her ble det noe løping opp en bratt stibakke og pulja vår delte seg opp igjen.
Vidar klart igjen å få en luke på meg, men med godt samarbeid med to andre tok vi de igjen på grusveien etter stipartiet. Denne pulja holdt seg samlet helt inn til målområdet, der eliteklassen skulle sykle en runde på 1,6km 5 ganger og inneholdt en skikkelig "mørdarbakke". Allerede første gang vi skulle opp bakken sprakk pulja opp og Vidar fikk en luke på meg igjen og klarte å komme i mål som førstemann i pulja. Jeg ble liggende litt lengre bak, men avanserte på hver runde og tok plassen bak Vidar.
Vi endte tilslutt på 11. og 12.plass og fikk med det mange etterlengtede poeng i norgescupen. Vidar ligger nå på 45.plass og jeg på 48.plass sammenlagt. Vidar brukte 3,04,32 og jeg kom i mål 35sek bak på den 75km lange løypa. Kristian Torgersen vant på 2,43,42, mens Tor Halvor tok en sterk 2.plass og Morten en 4.plass.
Vil takke mamma, pappa og Stig for perfekt langing og sekundering underveis. Hadde nok ikke klart å holde trøkket like bra opp mørdarbakken uten deres mange oppløftende ord om å kjempe hele veien (trykk på bildene for å få de større).
Resultater: http://www.birkenes-il.no/sykkel/sok.aspx

Til helgen er det NM-maraton, men vi har viktigere ting for oss da Vidar skal gifte seg! Vårt neste ritt blir Drammensrittet helga etterpå før vi lader opp til Birken.

Dag

No comments: