07 February, 2008

OBIK

I går, onsdag, stilte jeg og Vidar opp i OBIK skikarusell på Holmenkollen. OBIK er Oslo Bedriftsidrettskrets skikarusell, og vi er påmeldt alle rennene gjennom Milslukern Sport. Å konkurrere på ski er noe vi ikke har gjort mye av tidligere, dette var Vidars første konkurranse på ski og min tredje. Været på onsdag var rundt 0 grader og sludd og er et vanskelig føre å smøre på. Vi bestemte oss for isklister i bunnen med VR55 over. Siden vi var litt seint ute ble det lite testing av skiene før start. OBIK har parstart med 15sek mellom hver start, og vi startet samtidig. Ut fra start gikk vi sammen, men allerede i første motbakke kjente vi at det ikke var mye feste, eller retterer sagt ingen feste! Sportene var glattpolerte og det ble mye armer og bein for å prøve å komme seg opp bakkene. Vidar gled etter hvert i fra meg, men jeg bestemte meg allikevel for å kjøre på for å få en god økt. Alle motbakkene ble forsert med løping på ski utenfor sportet og febrilsk staking. Vi gikk 2 runder på 4 km, og på 2 runden økte snøværet samtidig som antalle løpere i løypa minket, noe som også resulterte i dårlig glid.
Vidar brukte 28.59 og endte på 25.plass, mens jeg brukte 29,49 og endte på 28.plass av 33 i vår klasse. En god økt ble det i hvert fall...
Vi satser på å bli med neste onsdag også, og da skal vi i hvert fall ha skikkelig feste!
Resultater kan du se her: http://www.bedriftsidrett.no/oslo/t2.asp?p=5033&x=1&a=217079

No comments: