15 May, 2008

Nissan Cup på Skullerud

I går gikk andre ritt i Nissan Cup (tidligere Scott Cup) fra Skullerud. Løypa er en av de mest tekniske med flere lange og bratte motbakker, stier med mye røtter, stein og svaberg og heftige nedforkjøringer.
Jeg meldte meg på i Senior/elite klassen som skulle sykle 4,5 runder der hver runde var på 4,5km. Har syklet rolig gjennom løypa tidligere, men det er noe helt annet å sykle i konkurransefart. Åpnet ikke for hardt ut fra start og passerte noen juniorer i første bakken som hadde allerede fått syra i beina. Ble en del knoting i starten med syklister som stoppet opp foran, men etterhvert strakk feltet seg godt ut. Syntes jeg måtte jobbe veldig hardt for å holde farten oppe, og merket at jeg ikke har hatt så mye konkurransetrening til nå i år. På 2.runden fikk jeg et skikkelig tryn over noen planker over ei myr. Klarte å få forhjulet på utsiden og føk fremover på plankene og ut i myra....ble heldigvis ikke noen skader utenom noen skrubbsår og et sete som stod rett ut til siden. Fikk etterhvert slått setet tilbake og kunne fortsette, men tapte nok 2 min på dette.
Følte at jeg fikk bedre flyt på de 2 siste rundene og presset bra hele veien, men ble skikkelig knust av de beste der Rune Høydahl vant på 56,55. Jeg brukte 1,07,54 og endte på 22.plass og nest sist:-)


Er ikke akkurat min sterkeste side med mye teknisk sykling, så trenger virkelig slike økter som i går. Utrolig slitsomt er det også! Satser på å være med på flere ritt i Nissan Cup fremover, er et utrolig bra og profesjonelt arrangement med syklister fra 10-års alderen og opp til Norges beste syklister.
Les mer om Nissan Cup her http://www.nissancup.no/

Dag



No comments: