22 May, 2008

Ny runde med Nissan Cup på Gullhaug

Både jeg og Vidar stilte opp på Nissan Cup nr.3 på Gullhaug, Bærums Verk, i går. Senior/elite klassen skulle sykle 3 runder i en morsom og hard løype med mange bratte bakker, singeltracks, grusvei og heftige nedfor kjøringer. Igjen var det et godt arrangement med godt merket løype, mellom 6-800 syklister i alle aldre og herlig vær!

Vi åpnet begge sterkt og lå side om side ut fra start like bak teten. Opp i den første motbakken kommer Vidar litt lengre frem, mens jeg må ta det litt roligere i den lange og til tider bratte bakken. Den første runden blir litt kaotisk med mange syklister på de smale stiene. Vidar sykler meget sterkt og biter seg fast langt fremme, mens jeg ligger litt lengre bake, men ser Vidar foran meg på de åpne strekningene. Midtveis i 2.runde står plutselig Vidar på siden med punktert bakhjul og uten ekstra slange. Jeg får kastet fra meg min ekstra slange, men Vidar velger å bryte rittet siden både beina og kroppen er slitne og et slangebytte vil koste for mye tid.
Jeg kjemper meg videre og syntes at jeg får mer flyt i syklingen når feltet blir mer spredt og jeg kan sykle mitt eget tempo. Får noen oppløftende ord fra Vidar underveis som gir meg noen ekstra krefter og klarer å presse meg forbi et par stykker på den siste delen av 3.runden.

Vi er begge inne i en mengdeperiode nå før de store maratonrittene i juni og merket at vi manglet overskudd og krefter til å henge ordentlig med. Uansett så er disse rittene gode økter som forhåpentligvis kan gi oss bedre teknikk og trøkk i terrengpartiene på maratonrittene fremover.

Jeg krabber litt opp på resultatlisten siden forrige gang og blir nr.18 av 22 fullførende på tiden 1,05,15. Martin Bratland fra Team Etto Høydahl vinner på tiden 54,58. Utrolig fort de gutta sykler...
.
.
Vidar kjemper seg opp en av de bratte bakkene på 1.runde:
Dag i samme bakke:

No comments: